Hírek
Közlemény: Nógrád Megyei Kormányhivatal Szécsényi Járási HivatalaKérjük ügyfeleinket, hogy NMKH Szécsényi Járási Hivatalában elintézendő ügyeiket elsődlegesen elektronikus úton (ügyfélkapun keresztül, ügyfélkapu hiányában e-mailben) szíveskedjenek intézni. A veszélyhelyzetre tekintettel személyes ügyintézésre kizárólag előzetes időpontfoglalás alapján, vagy idézésre van lehetőség. Időpontfoglalás a hirdetményeken feltüntetett elérhetőségeken lehetséges. Köszönjük megértésüket. TOVÁBBI INFÓKÉRT, ELÉRHETŐSÉGi INFOMÁCIÓKÉRT KATTINTSON IDE A veszélyhelyzetre tekintettel a Kormányablak Busz működtetése visszavonásig felfüggesztésre került. Önkormányzati intézkedések a koronavírus-járvány kapcsán elrendelt veszélyhelyzet időtartama alattFrissítés: Időseknek szóló tájékoztató, kattinson Tájékoztató
A magyar állampolgárok egészségének és életének megóvása érdekében elrendelt veszélyhelyzetre tekintettel az alábbiakról tájékoztatom Önöket: 1. A Varsányi Közös Önkormányzati Hivatal Nógrádsipeki Kirendeltségének működése 2020. március 18-tól a hivatalban a személyes ügyintézés határozatlan ideig szünetel. A hivatali ügyintézés elektronikus, telefonos és postai úton minden ügytípusra vonatkozóan folyamatos. Akinek elektronikus ügyintézésre nincs lehetősége, az beadványait a hivatal hátsó bejáratánál elhelyezett postaládába teheti. Elérhetőségek: telefonon: 32/589-010 telefonszámon Anyakönyvi ügyekben telefonon előre egyeztetett időpontban: Bárány Bernadett anyakönyvvezető 32/387-387 telefonszámon. Az önkormányzati pénztárban a be- és kifizetés visszavonásig szünetel. Kérem vegyék igénybe az elektronikus ügyintézési szolgáltatásainkat, amelyekről az alábbiakban tájékoztatjuk Önöket: Biztonságos online ügyintézés az önkormányzatnál Az E-önkormányzat portál (Portál) az ASP rendszert igénybe vevő települések, így Nógrádsipek Község Önkormányzatának ügyfelei számára biztosít elektronikus ügyintézési szolgáltatásokat. Személyes megjelenés, postai sorban állás nélkül küldhetik be kérelmeiket, bevallásaikat, ellenőrizhetik adószámla kivonatukat, feldolgozott bevallásaikat megtekinthetik és ingyenesen fizethetnek bankkártyával adót, díjat, illetékeket a kiválasztott önkormányzatnál. A Portál használata külön regisztrációt nem igényel. Első bejelentkezéskor a KAÜ-azonosítás (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás) és az Általános Szolgáltatási Feltételek (ÁSZF) elfogadása után használható. Az egyes funkciók használatáról a Tájékoztató a portálról menüben részletes leírás olvasható. 2. A háziorvosi rendelő működése A rendelő várójában egyszerre legfeljebb 5 fő tartózkodhat. A háziorvos gondoskodik arról, hogy légúti fertőzésre utaló tüneteket (láz, köhögés, torokfájás és nehézlégzés) mutató beteg lehetőleg ne keresse fel személyesen a háziorvosi rendelőt. A lehető legtöbb beteget távkonzultáció (telefon, e-mail, facebook) keretein belül látják el. Szükség esetén a légúti tünetet mutató beteg vizsgálata kizárólag a megfelelően elkülönített módon történik. Amennyiben a páciens légúti tünetekkel (láz, köhögés, torokfájás), de nehézlégzés nélkül a rendelőhöz érkezik, akkor az alapellátó praxis személyzete jogosult utasítani a pácienst arra, hogy térjen vissza otthonába, és az ellátást távkonzultáció keretein belül folytassák. Az ellátás tehát nem tagadható meg, de távkonzultáció keretén belül folytatható. Ugyanez a helyzet minden olyan páciens esetében, akiknek személyes vizsgálata nem tűnik feltétlenül indokoltnak. Ha a betegnek nehézlégzése van, akkor az Országos Mentőszolgálatot kell értesíteni, ilyen tünetet mutató beteg egészségügyi felügyelet nélkül nem hagyható. Az otthonukat elhagyni képtelen páciensek otthoni gondozása is elsősorban távkonzultáció keretén belül történik. Amennyiben orvosi vizsgálat szükséges, úgy hozzájuk olyan orvos nem mehet ki, aki akut betegekkel találkozik, súlyosabb esetben hívják az Országos Mentőszolgálatot. 3. Kultúrház, Balás-kúria, Könyvtár A közösségi terek rendezvényei, klubfoglalkozásai 2020. március 18-tól elmaradnak, a könyvtár szintén nem látogatható visszavonásig. 4. Önkormányzati Konyha A konyha továbbra is működik. Az iskolai és óvodai étkezők részére - igényfelmérés alapján - folyamatosan biztosítjuk a napi egyszeri meleg étkezést. Helyben történő étkezésre 2020. március 16-tól nincs lehetőség. Az óvodai, az iskolai és a szociális étkezők részére kiszállítjuk az ételt. Az ételest az ingatlanok kapujánál adjuk át az étkezők részére, ide kérjük kirakni a másnapi csere ételhordót is. Vizsgáljuk az egyszer használatos, eldobható ételesek használatának bevezetését. Amennyiben a döntés megszületik, arról tájékoztatni fogjuk az érintetteket. 5. Segítség az idősek számára A járvány az idősebb korosztályra a legveszélyesebb, ezért önkormányzatunk lehetőséget biztosít, hogy a 65 év feletti lakosok az otthonuk elhagyását igénylő, halaszthatatlan feladataik ellátásában segítséget kapjanak. Kérjük, hogy a 32/589-010 telefonszámon vagy az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mail címen jelezzék, hogy a napi bevásárlásban, gyógyszerek kiváltásában, csekkek befizetésében, étkeztetés biztosításában vagy egyéb feladat ellátásában kérik az önkormányzat segítségét. 6. Tájékoztató oldal
Kérem, továbbra is kísérjék figyelemmel honlapunkat és Facebook-oldalunkat, az elkövetkezendőkben is folyamatosan tájékoztatjuk Önöket!
Nógrádsipek, 2020. március 17. Vizi Zoltán
polgármester
Jelen tájékoztató pdf formátumban itt letölthető! Koronavírussal kapcsolatos állami intézkedések, hírek, tájékoztatókHulladékgyűjtő edények matricáinak ellenőrzéseFrissítés: az ellenőrzés a járványügyi veszélyhelyzet miattt szünetel. A Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft veszélyhelyzeti rendkívüli intézkedéseit itt megtekinteti. Tisztelt Lakosság! A nógrádsipeki hullladékszállítási közszolgáltató - Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft. - az adatbázisukban szereplő Ügyfelei részére megküldte a tavalyi év negyedik negyedéves (2019Q4) számlák mellett a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételére jogosító, 2020-as évre érvényes matricákat. A matrica felhelyezésének menetéről tájékoztatták Önöket. A hulladéktárolók, edények, konténerek megjelölésére egy hónap türelmi időt hagytak, amely február végével lejárt, március 1-től elkezdték matricák, ezáltal a jogosultak ellenőrzését. Munkatársaik a még jelöletlen edények tulajdonosait sárga színű figyelmeztető matrica felragasztásával tájékoztatják, hogy amennyiben az illető rendelkezik a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás igénybevételére jogosító 2020. évre érvényes matricával, azt ragassza ki. Amennyiben azért nem tette ezt meg, mert nem kapott matricát, holott jogosult lenne arra, vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatukkal. Aki hulladékszállítási közszolgáltatási szerződéssel nem rendelkezik, azért nincs matricája, az is keresse meg az ügyfélszolgálatot.
Ügyfélszolgálat: Zöld Híd B.I.G.G. Nonprofit Kft. |
|
|